Arbeidsomstandigheden van interactive service workers – ISW’s – volgens ‘Handvest van de grondrechten van de Europese Unie’
In de EU is de dienstverlenende sector momenteel goed voor driekwart van alle werkgelegenheid. Daarmee breidt de rol van de werknemers in deze sector zich flink uit in de economie en de samenleving.
Kandidatenlijst bekend van Verkiezing Beste Overheidsorganisatie van het jaar 2020
Op dit moment strijden er nog zestien kandidaten om de titel Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2020. De jury maakt samen met de partners in de eerste week van september 2020 bekend welke
ECB maakt zich zorgen over schraal aanbod techbedrijven in Europa
De Europese Centrale Bank maakt zich zorgen over het schrale aanbod van techbedrijven in Europa. De toezichthouder vindt het geen gezonde ontwikkeling dat banken weinig anders kunnen dan hun ziel overleveren
Nieuwe bonus van 500 euro en extra miljoenen voor verlaging werk- en regeldruk voor zorgpersoneel
De coalitiepartijen zijn momenteel bezig met het opstellen van de begroting voor 2021. Op Prinsjesdag horen we meer, maar bekend is al dat er voor volgend jaar een eenmalige bonus van vijfhonderd euro
Utrechtse studenten voeren actie met kleurkrijt tijdens Opening Academisch Jaar 2020–2021
Studenten aan de Universiteit Utrecht (UU) voeren actie op 31 augustus 2020 tegen de overuren van hun docenten. Aan de Universiteit van Utrecht werkt het wetenschappelijk personeel elke dag 10.000
Cybersecurity serieus nemen
De Haagse wethouder Saskia Bruines heeft ICT in haar portefeuille. Ze zegt zich zorgen te maken om de digitale kwetsbaarheid van onze samenleving. Dat de gemeente Den Haag cybersecurity serieus neemt
Topambtenaren staan steeds meer ‘in de wind’. Gespannen sfeer op werk van rijksambtenaren vanwege gevolgen toeslagenaffaire
Topambtenaren komen steeds vaker ‘in de wind’ te staan. Toegenomen politieke- en mediadruk maakt de laatste jaren een topmanagementfunctie bij de overheid minder aantrekkelijk. Aan de andere kant
Interviews met veertien patiënten na hun klacht over de huisarts
Het is soms lastig om als direct betrokkene op een klacht te moeten reageren. Een klachtenfunctionaris of het organiseren van peer support kan dan een oplossing zijn. Bij de start van een geschillenprocedure