Regie over je eigen professionalisering
Op 1 februari 2012 is The Crowd gelanceerd. The Crowd is een kans voor zelfbewuste onderwijsprofessionals die:
1. Willen excelleren: meesterschap, leren van en met elkaar.
Op 1 februari 2012 is The Crowd gelanceerd. The Crowd is een kans voor zelfbewuste onderwijsprofessionals die:
1. Willen excelleren: meesterschap, leren van en met elkaar.
Een tweede concrete stap: Beslissen over beslissen
In de vorige column1) kwam al aan de orde dat een vervelend gevolg van de expansie van een organisatie is de hang naar wet, orde, stabiliteit en voorspelbaarheid, waardoor bedrijven regels maken voor elke denkbare situatie. Voor een gevangenis of leger is dat prima, voor een (zorg)onderneming niet!En zeker niet voor een bedrijf dat wil dat mensen zoveel mogelijk hun gezond verstand gebruiken, innovatief zijn en zich als normale mensen gedragen.
Bas de Wit promoveerde in januari 2012 op het proefschrift Loyale leiders – Een onderzoek naar de loyaliteit van leidinggevenden aan docenten in het voortgezet onderwijs.
Kilian Wawoe was elf jaar personeelsdirecteur bij ABN-Amro waar hij verantwoordelijk was voor het uitdelen van bonussen. Uit onvrede nam hij ontslag en schreef het boek Bonus, waarin een
We stapelen controle-organen als bakstenen, maar wat ontbreekt is het cement van de persoonlijke verantwoordelijkheid, aldus Miek Smilde, juridisch onderzoeksjournalist en schrijver, in de Volkskrant
Beste mevrouw Van Bijsterveldt,
Wat een commotie. Er moet gestaakt worden omdat we van 7 weken na 6 weken gaan (heeft de basisschool ook geen 6 weken??).
Dit keer niet over het salaris. Het Ministerie
Verslag van het Welk gezag hebben professionals (nog)? in Den Haag op 25 januari 2012. Door Suzanne van Soest: https://beroepseer.nl/
Zo’n dertig professionals en studenten verzamelden zich woensdag
“Ik zorg er voor dat u zich diep schaamt” is een niet geschreven brief van de minister van Onderwijs aan de leden van Colleges van Bestuur van HBO-instellingen en ROC’s.
De brief is verzonnen
Het comité Red het basisonderwijs! heeft in januari 2012 een brief geschreven naar de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) van de Tweede Kamer naar aanleiding van een