Skip to main content

Minister Slob van Onderwijs in Kamerbrief: “Het opbouwen van een stevige beroepsgroep voor leraren verdient een nieuwe kans”

11 juni 2018
Een stevige, professionele beroepsgroep is belangrijk voor leraren en het onderwijs in Nederland. De inspanningen van de afgelopen jaren om tot zo’…

Omvangrijke publicatie over (uitdagingen op) de onderwijs-arbeidsmarkt: Onderwijs aan het werk 2018

11 juni 2018
De Bijzondere Leerstoel Onderwijsarbeidsmarkt van de Universiteit van Tilburg en CAOP, kennis- en dienstencentrum op het gebied van arbeidszaken en…

Gelanceerd: website over samenwerking tussen vmbo, mbo en bedrijfsleven in de regio

11 juni 2018
Scholen in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs die samenwerken of dit gaan doen om de doorstroom vmbo-mbo te verbeteren en goed en toegan…

In landelijke publiekscampagne ‘IK ZORG’ staan werken in zorg en welzijn centraal

8 juni 2018
Verschillende partijen vanuit de zorg- en welzijnssector starten samen met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) vanaf najaar …

De AVG is een voorbeeld van disproportionele, onuitvoerbare en contraproductieve wetgeving

6 juni 2018
Cultuurpsycholoog en journalist Jos van der Lans ergert zich aan de nieuwe AVG-wet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Op zijn site legt …

Verslag Start Alternatieven-kabinet

6 juni 2018
Het Alternatieven-kabinet is een initiatief van Stichting Beroepseer en bestaat uit professionals die hun kennis, ethiek en ervaring inzetten om to…

Als u zo succesvol bent, waarom werkt u dan nog 70 uur per week?

5 juni 2018
Amy Ripley, communicatiemedewerker aan de Cass Business School van de Universiteit van Londen bespreekt op de site van Cass het boek Leading profes…

Brits strafrechtadvocaat luidt met boek de noodklok over een defect rechtssysteem

4 juni 2018
Binnen twee maanden na verschijnen eind maart 2018 staat het boek The secret barrister. Stories of the law and how it’s broken, op de achtste plaat…

En résumé

3 juni 2018
Links en rechts verschijnen artikelen over problemen met de eindexamens bij verschillende vakken. De grote gemene deler is dat fouten niet erkend w…