Skip to main content

Zweedse hoogleraar maakt zijn excuses voor “twintig jaar aan onderwijshervormingen”

28 augustus 2016
De Belgische pedagoog Pedro de Bruyckere die zich sinds jaren verdiept in de leefwereld van jongeren, schrijft op zijn onderwijsblog X, Y of Einste…

Denk mee met voorbereiding advies van de Onderwijsraad over ´de leerling centraal stellen in het onderwijs´

24 augustus 2016
Aandacht voor onderwijs dat aansluit bij de individuele leerling is niet nieuw. Maar de laatste tijd horen we, onder noemers als leerlinggericht on…

Universitaire studies bestuurskunde besteden te weinig aandacht aan ambtelijke beroepsethiek

23 augustus 2016
Universitaire studies bestuurskunde besteden amper aandacht aan ambtelijke beroepsethiek. Dit blijkt uit het onderzoek Beroepsethiek in het onderwi…

Oproep: Leraren in actie inventariseert onderwijsorganisaties in Nederland

18 augustus 2016
Leraren in actie (LIA), de vakbond voor en door leraren in het voortgezet onderwijs is in 2008 als actiegroep opgericht na het verschijnen van het …

Nieuwe beroepsvereniging voor academici in het basisonderwijs opgericht: BAB

15 augustus 2016
In juli 2016 is de Beroepsvereniging Academici Basisonderwijs (BAB) opgericht, een vereniging voor alle academici in het basisonderwijs. Afgestudee…

Onderwijstips voor augustus 2016

8 augustus 2016
Onderwijs van morgen (OVM), een inspiratie- en kennisplatform voor iedereen met passie voor het onderwijs, selecteert maandelijks congressen, evene…

Doe mee met de enquête ‘Wat bedoelen we met Bildung in het onderwijs?’

22 juli 2016
Bildung: je hoort er veel over, maar wat verstaan we er nou precies onder? En wat hebben leraren nodig om werk te kunnen maken van Bildungsonderwij…

Vierde ronde Leraren Ontwikkel Fonds gaat van start op 1 augustus 2016

13 juli 2016
Per 1 augustus 2016 gaat de vierde ronde van het Leraren Ontwikkeld Fonds (LOF) van start. Het Leraren Ontwikkel Fonds, gestart in oktober 2015, wo…

Leraren weten zelf wat nodig is om goed les te blijven geven

8 juli 2016
Leraren weten wat ze nodig hebben om goed les te blijven geven. Veelal bedenken anderen wat leraren moeten leren. Hierbij lijkt de veronderstelling…