Skip to main content

Over eigenaarschap in het publieke domein

22 april 2014
Wie is eigenaar van de publieke zaak? En wie legt er verantwoording af voor de aanpak van maatschappelijke problemen? De verhouding tussen overhei…

Verslag van bijeenkomst in de Balie over Teaching profession summit in Nieuw-Zeeland

21 april 2014
Jan Lepeltak heeft een kritisch verslag met bespiegelingen geschreven van de bijeenkomst: Lessen uit Nieuw-Zeeland: opbrengsten van de Internationa…

Ere zij God!

19 april 2014
Dit hooglied zong ik als onschuldige en vooral rooms-katholiek opgevoede jonge knaap op Eerste Kerstdag in de Herdersmis. Eren betekende voor mij z…

De nieuwe leraren doen het zelf

18 april 2014
In het artikel De nieuwe leraar doet het zelf door Anja Vink staat dat steeds meer leraren hun onderwijs verbeteren door met elkaar te overleggen, …

Jelmer Evers: Teacher leadership als antwoord

18 april 2014
Jelmer Evers over teacher leadership en professionele ruimte: “Leerlingen zijn niet gemotiveerd is een van de hoofdconclusies van het ondewijsversl…

Hoogste tijd voor adequate aanpak van signalen van onethisch gedrag

17 april 2014
 “Het is de hoogste tijd dat de bescherming van de klokkenluiders in Nederland beter geregeld wordt, niet alleen in de publieke maar ook in de priv…

Hoe een huisarts de NZa trotseerde

16 april 2014
Veel huisartsen protesteerden in 2008 tegen het grootscheepse Kostenonderzoek dat de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) was begonnen om helderheid te…

Publiek professionalisme en Goed werk. Deel 2: De griffier. “Die faciliterende rol, daar doe je het voor”

15 april 2014
In deel 2 van de serie ‘Publiek professionalisme en Goed Werk’ is griffier Gerard Vrenken aan het woord. De functie van griffier is een bijzondere …

De moderne wetenschapper leeft in een naar binnen gekeerde wereld

14 april 2014
“De moderne wetenschapper leeft in een naar binnen gekeerde wereld, mijdt het publieke debat en is vooral druk met het schrijven van onderzoeksaanv…