Amsterdam wil meer succesvolle sociale ondernemingen en komt met Actieplan Sociaal ondernemen 2015-2018
21 september 2015
De gemeente Amsterdam gaat meer inkopen bij sociale ondernemingen. Het College van B en W steunt sociale ondernemingen in de stad: de gemeente gaat…
De beste kant van u als ambtenaar
20 september 2015
Oproep voor u? Joris Luyendijk verzamelde verhalen van ruim tweehonderd mensen die werkten in het financiële centrum in Londen. Hij doet daar vers…
Jos de blok benoemd tot Ashoka Fellow
17 september 2015
Jos de Blok, oprichter van Buurtzorg Nederland en Noa Lodeizen, oprichter van Young In Prison, zijn op 17 september 2015 officieel benoemd tot Asho…
Behandeling wetsvoorstel Normalisering Ambtelijke Rechtspositie op 22 september 2015 in Eerste Kamer: Een kwestie van kiezen
17 september 2015
Op 22 september 2015*) wordt het initiatiefwetsvoorstel Normalisering ambtelijke rechtspositie behandeld in de Eerste Kamer. De meningen over de vr…
Hoe de Eigen Kracht-filosofie zo makkelijk onteigend kon worden
16 september 2015
Eigen-Kracht-conferenties plaveiden een tijdlang de weg voor radicale innovatie van het sociale domein. Politieke retoriek en pragmatisch opererend…
3e rapportage Transitiecommissie: Transformatie is uitnodiging voor professional meer te varen op eigen kompas
15 september 2015
De Transitiecommissie Sociaal Domein heeft haar derde voortgangsrapportage Mogelijk maken wat nodig is verstuurd aan minister Plasterk van Binnenla…
Docent techniek Wim van de Merwe denkt niet aan stoppen met lesgeven
14 september 2015
Er zijn mensen die aan Wim van Merwe vragen of hij het docent zijn nog wel leuk en uitdagend vindt. Ook vragen ze hem wanneer hij stopt met lesgeve…
Ingezonden brief aan directeur Curatieve zorg van Ministerie VWS inzake misstanden GGZ
13 september 2015
De redactie van PsyNed, het kennis,- nieuws en opinieplatform voor zorgprofessionals in de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ), ontving in juli 2015 …
Erasmus’ ode aan thuisonderwijs
12 september 2015
“Neem thuisonderwijs als norm en beschouw het georganiseerde onderwijs als redelijk alternatief”. Dat is de kern van dit betoog dat als vertrekpunt…