Skip to main content

Hoe de Eigen Kracht-filosofie zo makkelijk onteigend kon worden

16 september 2015
Eigen-Kracht-conferenties plaveiden een tijdlang de weg voor radicale innovatie van het sociale domein. Politieke retoriek en pragmatisch opererend…

3e rapportage Transitiecommissie: Transformatie is uitnodiging voor professional meer te varen op eigen kompas

15 september 2015
De Transitiecommissie Sociaal Domein heeft haar derde voortgangsrapportage Mogelijk maken wat nodig is verstuurd aan minister Plasterk van Binnenla…

Docent techniek Wim van de Merwe denkt niet aan stoppen met lesgeven

14 september 2015
Er zijn mensen die aan Wim van Merwe vragen of hij het docent zijn nog wel leuk en uitdagend vindt. Ook vragen ze hem wanneer hij stopt met lesgeve…

Ingezonden brief aan directeur Curatieve zorg van Ministerie VWS inzake misstanden GGZ

13 september 2015
De redactie van PsyNed, het kennis,- nieuws en opinieplatform voor zorgprofessionals in de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ), ontving in juli 2015 …

Erasmus’ ode aan thuisonderwijs

12 september 2015
“Neem thuisonderwijs als norm en beschouw het georganiseerde onderwijs als redelijk alternatief”. Dat is de kern van dit betoog dat als vertrekpunt…

Toespraak minister Bussemaker bij opening MBO-jaar 2015: De toekomst van beroepsbegeleidend leren

10 september 2015
Dit jaar vond de feestelijke opening van het MBO-jaar 2015 plaats in de voormalige Onderzeebootloods van de Rotterdamse Droogdok Maatschappij. Op h…

Wat zijn uw ervaringen met zorg- en hulpverlening in uw gemeente? Vul de vragenlijst in

10 september 2015
Wat zijn de ervaringen met het geven van burenhulp, vrijwilligerswerk en mantelzorg? En hoe tevreden zijn mensen die hulp vragen over de manier waa…

Professor Jaap Spronk bij afscheidsrede: Financieel onderwijs en onderzoek zijn aan grondige herziening toe

9 september 2015
Hoogleraar Jacob Spronk van de leerstoel Financial Management Science neemt op 11 september 2015 na 33 jaar afscheid van de Erasmus Universiteit Ro…

Academici zijn in de minderheid op tweederde van Britse universiteiten

7 september 2015
Het percentage ondersteunend personeel in de Britse hoger onderwijsinstituten bedraagt 71 procent, aldus een analyse van het Britse magazine Times …