De morele dimensie van ambtelijk vakmanschap
De morele dimensie van ambtelijke vakmanschap, door Dave van Ooijen, 14 juli 2016
De morele dimensie van ambtelijke vakmanschap, door Dave van Ooijen, 14 juli 2016
Over de verantwoordelijkheid van leraren, door Hester IJsseling. Hoofdstuk uit het boek Het alternatief. Weg met de afrekencultuur in het onderwijs! (2013): https://beroepseer.nl
Dave van Ooijen*), raadslid/fractievoorzitter voor de PvdA in de gemeente Castricum, schreef een uitgebreid commentaar op het essay Ambtelijk vakmanschap en moreel gezag van Gabriël
Per 1 augustus 2016 gaat de vierde ronde van het Leraren Ontwikkeld Fonds (LOF) van start.
Het Leraren Ontwikkel Fonds, gestart in oktober 2015, wordt na een succesvol eerste jaar, voortgezet.
Hoe ga je om met kritiek? Peter Olsthoorn geeft in zijn artikel in het weekblad Intermediair vijf tips hoe we dat kunnen doen:
– Sta er open voor, ook zonder het te
In september 2009 hield Simon Sinek een toespraak op een lokale TEDx-conferentie in de buurt van de Noord- Amerikaanse stad Seattle. Hij sprak 18 minuten lang over hoe grote leiders tot handelen inspireren.
Leraren weten wat ze nodig hebben om goed les te blijven geven. Veelal bedenken anderen wat leraren moeten leren. Hierbij lijkt de veronderstelling dat leraren dit zelf niet goed kunnen bepalen.
Voetbaljournalist Hugo Borst heeft een moeder van zesentachtig jaar die lijdt aan dementie en verblijft in een verpleegtehuis. Hij scheef over haar het in november 2015 verschenen
Hester IJsseling, leraar en middenbouwcoach op de basisschool voor ontwikkelingsgericht onderwijs De Kleine Reus in Amsterdam, en doctor in de wijsbegeerte, schrijft dat ze als leraar zich veelvuldig