Leraren nemen zelf de regie in handen
“We nemen zélf de regie in handen.” Lector Marco Snoek van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en zijn Leraren met lef netwerk hebben genoeg van “het omlaag praten en daarmee ondermijnen”
“We nemen zélf de regie in handen.” Lector Marco Snoek van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en zijn Leraren met lef netwerk hebben genoeg van “het omlaag praten en daarmee ondermijnen”
Gespreid leiderschap zorgt ervoor dat leraren beter hun talenten kunnen benutten en ontwikkelen. Talentontwikkeling van leraren draagt meer bij aan de kwaliteitsverbetering van het onderwijs dan
“Op de prestatiebeloning in het onderwijs zit bijna niemand te wachten. Besteed die 150 miljoen euro liever aan onderzoek naar wat goede scholen precies goed doen”, meent Aleid Truijens,
Groene Golf, onderdeel van de Algemene Onderwijsbond (AOB), is een belangengroep van jonge leraren – tot 35 jaar – die opkomt voor de positie van jong onderwijspersoneel en die het onderwijs
Amarantis Onderwijsgroep, een grote onderwijsinstelling voor Voortgezet Onderwijs en MBO zit in ernstige financiële problemen. Amarantis heeft teveel personeel in verhouding tot het aantal leerlingen
Marcel Wintels vindt dat het onderwijs bezig is met steeds meer bureaucratiseren. Hij stortte zijn hart uit in zijn stuk Bureaucratisering in het onderwijs is een uiting van wantrouwen dat
“De waarheid is dat het niet nodig is dat gekozen functionarissen ons motiveren”, aldus leraar William Johnson in The New York Times/Sunday Review van 3 maart 2012. Hij schreef
Wij houden u graag op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen Stichting Beroepseer. Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen? Dan kunt u zich hieronder aanmelden.