Skip to main content

Interview met Henk Oosterling over Rotterdam Vakmanstad, de netwerksamenleving en meedoen

23 juni 2015
In een interview met Thijs Jansen van Stichting Beroepseer in het gebouw van Vakcollege de Hef in Rotterdam, vertelt sociaal ondernemer Henk Ooster…

Kim Putters van SCP: Het evenwicht moet terug tussen rendement, vorming en sociale binding in het onderwijs

10 juni 2015
Kim Putters, sinds 2013 directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), schrijft op de opiniepagina van Het Financieele Dagblad dat het on…

Campagne ‘Versterking medezeggenschap’: extra budget voor goede start nieuw schooljaar 2015-2016

2 juni 2015
Wat te doen om de medezeggenschap op school te verbeteren? In het kader van de campagne Versterking Medezeggenschap heeft het ministerie van Onderw…

Nieuwe MakerSchool geeft advies en ondersteunt bij ontwikkelen makersonderwijs op uw eigen school

31 mei 2015
Scholen uit het primair en voortgezet onderwijs die kennis willen maken met de Makersbeweging in het onderwijs kunnen nu terecht bij de op 19 mei 2…

Petitie tegen omkering examencorrectie

20 mei 2015
Docenten uit het voortgezet onderwijs ageren met een petitie tegen het besluit van staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker om de eindexamens v…

Petitie van hoogleraren voor vernieuwing van economie-onderwijs

18 mei 2015
Waarom zagen de knappe koppen van de wereld de wereldwijde financiële crisis van 2008 niet aankomen? Keken ze misschien massaal de verkeerde kant o…

Collega’s gezocht die mee willen denken met Leraar2032 over toekomstbestendig curriculum

7 mei 2015
In het najaar van 2014 werd de nota Onderwijs2032 gelanceerd door staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs. Daarin nodigt hij leerlingen, lerar…

De stem van de samenleving klinkt veel te luid in het onderwijs volgens onderwijspedagoog Gert Biesta

19 april 2015
Gert Biesta geldt als een van de spraakmakendste onderwijspedagogen van het moment. Hij gaf een gastcollege in de Amsterdamse Balie op maandag 13 a…

Promotie-onderzoek van Bill Banning leidt tot vernieuwend model van professionaliteit van de leraar

15 april 2015
Wat beweegt de leraar ten diepste? Docent en theoloog Bill Banning miste binnen het onderwijs de reflectie op die vraag, en ging zelf op onderzoek …