Skip to main content

Lijst met voorspellingen over content en marketing voor 2025

Clifton Sellers heeft een lijst met 25 ’gewaagde’ voorspellingen voor 2025 aangaande ‘content en marketing’ op X/Twitter gezet in december 2024. Speciaal op X, zodat het publiek volgend jaar kan controleren wat er van zijn voorspellingen al dan niet is uitgekomen. Sellers is een zg. legacy builder die ervoor zorgt dat zijn digitale marketingvaardigheden tot resultaat leiden voor klanten.

De 25 voorspellingen

25: De grens tussen B2B- en B2C-marketing1) zal nog verder vervagen, omdat bedrijven zich steeds meer richten op individuen, niet alleen op bedrijven.

24: E-mailnieuwsbrieven blijven groeien, maar 90% van de makers krijgt een burn-out omdat zij niet begrijpen hoe ze geld kunnen verdienen.

23: AI zal sociale media overspoelen met zoveel generieke inhoud dat kwalitatieve, niche-gerichte makers nog meer aandacht zullen krijgen.

22: Twitter/X wordt het topplatform voor professioneel netwerken, maar alleen voor degenen die weten hoe ze door de ruis heen moeten prikken.

21: Het tijdperk van de gratis webinar vervaagt en vervangen worden door hapklare, betaalde workshops die onmiddellijke waarde leveren.

20: Hergebruik van content zal marketingbudgetten domineren omdat merken de ROI2) realiseren van het verspreiden van één idee over meerdere platforms.

19: LinkedIn introduceert functies die Instagram Stories nabootsen, en niemand zal het leuk vinden.

18: Oprichters realiseren zich dat content moet worden gekoppeld aan een funnel-strategie – en de meeste oprichters hebben geen idee wat een funnel is3).

17: De best presterende content gaat verschuiven van ‘how-to’-advies naar zeer persoonlijke verhalen met universele lessen.

16: Merken gaan de overgeproduceerde, zakelijke esthetiek verlaten voor ruwe, niet-perfecte content die menselijker aanvoelt.

15: Betaalde communities4) gaan exploderen in populariteit, maar de bestendige communities hebben oprichters die er obsessief actief in zijn.

14: Podcasts gaan nog korter en niche worden, gericht op micro-groepen met hyperspecifieke behoeften.

13: Bedrijven realiseren zich eindelijk dat hun werknemers de meest onderbenutte contentmakers zijn.

12: Sociale mediaplatforms belonen consistentie boven viraal gaan, waardoor routine belangrijker wordt dan incidentele winst.

11: De kloof tussen makers die hun publiek echt kennen en zij die dat niet doen, wordt aanzienlijk groter.

10: Videocontent evolueert, met kortere onderschriften en ondertitels die verplicht worden vanwege betrokkenheid.

9: Merkloyaliteit bereikt een historisch dieptepunt, waardoor bedrijven gedwongen worden meer te investeren in community-gedreven marketing.

8: AI-gestuurde klantenservice gaat domineren, maar merken die nog steeds echte menselijke interactie bieden hebben een enorm voordeel.

7: Meer makers gaan fysieke producten verkopen in plaats van alleen digitale producten, waardoor ze anders gaan denken over hoe ze hun bedrijf moeten uitbreiden.

6: Bedrijfsmerken zullen een persoonlijkheid moeten aannemen – het beste voorbeeld in 2024 is @beehiiv.5)

5: Sociaal bewijs – social proof – verschuift van getuigenissen van grote namen naar screenshots van authentieke conversaties.6)

4: De opkomst van alternatieve sociale platforms daagt de dominantie van LinkedIn en X voor professionele makers uit.

3: Marketingteams werken steeds meer samen met creatieve freelancers om op grote schaal nieuwe authentieke content te genereren.

2: De best presterende persoonlijke merken richten zich op het opbouwen van vertrouwen, niet alleen op aandacht.

1: Succes op lange termijn behoort toe aan diegenen die een evenwicht weten te vinden tussen publieksgroei en echte bedrijfsstrategie.

Noten
1) B2B staat voor ‘business to business’en B2C voor ‘business to consumer’.
2) ROI – Return on investment, geeft het rendement op de investering aan. Indien de investering een verlies oplevert dan is de.return on investment een negatief getal.
3) Een marketingfunnel schetst de meest rechttoe rechtaan reis die een klant kan maken op weg naar aankoop. Full-funnel marketing begint bovenaan de funnel en blijft rekening houden met de behoeften van klanten op alle niveaus .
4) Het Paid Community verdienmodel genereert inkomsten uit lidmaatschapsgelden voor toegang tot een gemeenschap van gelijkgestemde individuen.
5) Beehiiv: https://x.com/beehiiv
6) Social proof is een term die betrekking heeft op het keuzegedrag van een doelgroep. Veel mensen laten zich bij het maken van hun keuze beïnvloeden door de mening van anderen en zijn gevoelig voor de reactie van derden.

 

Clifton Sellers: https://x.com/LegacyBuilder__/status/1870282476532195423
Legacy builder: www.legacybuilder.co

Zie ook: AI en media in 2025: Zes voorspellingen en tips in de Nieuwsbrief over AI van journalistenvakblad Villamedia, Nele Goutier, 21 december 2024: https://villamedia.substack.com/p/ai-in-2025-zes-voorspellingen-en

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.